Lyst på en leseutfordring i sommer? Vi har laget bokbingo for voksne. Les, kryss av i bingoen, lever inn og bli med i premietrekninga til høsten!

Siste oppdatering 21. aug 2024, kl. 14:35

Publisert 24. jul 2024

Du finner våre lesetips til bokbingoen her

Hva er bokbingo?

• Bokbingo er et ark med 4 x 4 ruter. Hver rute inneholder en lese-utfordring.
  • Målet er, som i bingo, å få rader på langs, tvers og horisontalt, eller et fullt brett: 1 rad = 1 lodd, fullt brett = 8 lodd.
  • Du trenger ikke å ha fullt brett for å levere. Hvis du har for eksempel fire ruter på tvers og fire ruter nedover, så kan du levere og har da to lodd i trekningen.
  • Du kan også levere mer enn ett fullt brett, om du leser masse.

Sånn gjør du det:

• Hent lesebingo-ark på ditt nærmeste bibliotek i Tromsø allerede nå. Du kan hente på hovedbiblioteket, i Kroken og i Tromsdalen.
  • Les bøker som passer med rutenes utfordringer, og kryss av når du er ferdig.
  • Ei bok kan bare gjelde for én rute. Hvis du for eksempel leser Tallboy, som er både ei debutbok og skrevet på nynorsk, må du velge én av disse rutene.
  • Husk å levere bingobrettet (eller brettene) på ditt lokale Tromsø-bibliotek innen 20. september. Premier du eventuelt vinner må også hentes fysisk på biblioteket.

Har du spørsmål om lesekonkurransen? Ta gjerne kontakt på e-post: anja.borg.andreassen@tromso.kommune.no

God lesning!