Litterær tirsdag presenterer dette semesteret, som forrige semester, ei bok valgt ut i samarbeid med Centre for Peace Studies (CPS). Denne gangen ble det Abdulrazak Gurnahs roman "Afterlives".

Abdulrazak Gurnahs bok "Afterlives"

Siste oppdatering 19. apr 2022, kl. 9:01

Publisert 19. apr 2022

Biblioteket har kjøpt inn eksemplarer på både norsk (med tittelen "Etterliv") og engelsk, som du kan reservere allerede nå. Lesesirkelen vil hovedsakelig foregå på engelsk.

Gurnah ble tildelt Nobelprisen i litteratur i 2021 for komprmissløshet og barmhjertighet i sine beskrivelser
av koloniseringen av Afrika gjennom hele sitt forfatterskap.

Datoen for lesesirkelen på biblioteket er 26. april kl. 17.30, og leseleder er Kara K. Hodgson fra Centre for Peace Studies.

Lesesirkelen vil også være på CPS ved Norges arktiske universitet (UiT) 29. april kl. 16.00.