Samtalen ledes av politisk redaktør i Nordlys, Skjalg Fjellheim. Norli Bokhuset står for boksalg under arrangementet.

Mimir Kristjansson. Foto: Kagge forlag.

Siste oppdatering 01. des 2021, kl. 11:02

Publisert 01. des 2021

Om boka:
I En folkets helt får vi historien om Jon Michelet. Med innsikt og fortellerglede får vi historien om Michelets år som kontroversiell journalist og medlem av AKP (m-l). Han sto på barrikadene for revolusjon og kommunisme, og ble overvåka av de hemmelige tjenestene. Boka har et utall ramsalte historier om eventyr i ødemarken og livet som A-kjendis i Norge. Her er boksuksesser, familieidyll og berømmelse - men også samlivsbrudd, fylleslagsmål og skrivetørke.

Om Mímir Kristjánsson:
Mímir Kristjánsson er samfunnsdebattant, forfatter og politiker. Han har vært nyhetssjef i Klassekampen, og har i tillegg til Jon Michelet. En Folkets helt (2021) gitt ut bøkene Mamma er trygda (2019), De superrike (2011), Frihet, likhet, Island (2015) og Hva ville Gerhardsen gjort? (2018).

Tid: Lørdag 11. desember kl. 13.00
Sted: Hovedbiblioteket, plan 2