Verden i 2023 - hvor hender det?

- Legg til i kalender2023-02-16 18:00:002023-02-16 20:00:00Title 2022 var året Russland invaderte Ukraina, antall mennesker på flukt økte til 100 millioner og FNs generalsekretær åpnet klimatoppmøtet med at «menneskeheten er på full fart mot klimahelvete».Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic
 Listen over dystre nyheter fra fjoråret er lang, men der var også lyspunkter; for eksempel ble verdens land enig om en ny, global naturavtale. Hvordan vil disse og andre saker fra 2022 utvikle seg i året som så vidt har startet?

Tradisjonen tro tar Internasjonalt Seminar pulsen på verden ved å invitere tre gjester til å dele sine tanker om året som ligger foran oss.

• Hva blir de store sakene i 2023?
• Er det noen konflikter som går under radaren og som ikke får den oppmerksomheten de fortjener?
• Hvilken rolle spiller Norge og nordområdene i det hele?

Vi oppfordrer gamle og nye seminardeltakere velkommen til å utfordre panelistene med gode spørsmål fra salen.

Arrangementet er åpent for alle.

DELTAKERE

Sigurd Falkenberg Mikkelsen
Utenrikssjef i NRK.
Tone Bleie
Professor ved Institutt for samfunnsvitenskap ved UiT, Norges arktiske universitet.
Truls Gulowsen
 Leder for Naturvernforbundet.