Tromsø: Det finnes ingen de andre - det er bare oss

- Legg til i kalender2022-05-04 16:00:002022-05-04 17:00:00Title Hovedbiblioteket, Plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Lindis Hurum er fersk generalsekretær i Leger Uten Grenser. 4.Mai kommer Lindis til Tromsø for å dele sine erfaringer og refleksjoner med givere, støttespillere og andre interesserte. Hun vil også gi en oppdatering om vårt arbeid i Ukraina og nabolandene.

I 2006 gikk Lindis fra å være tv-produsent for «Vil du bli millionær» til å bli feltarbeider for Leger Uten Grenser. Siden har hun vært på en rekke oppdrag som nødhjelpskoordinator. Hun var med på redningsarbeidet i Haiti etter jordskjelvet i 2010. Hun ledet vår kamp mot ebola i Liberia i 2014. Hun var om bord på redningsskipet Borbon Argos i Middelhavet i 2015. Og i fjor kom hun hjem fra Hangha sykehus i Sierra Leone for å ta over som generalsekretær i Leger Uten Grenser.

«Helt siden jeg dro på mitt første oppdrag, har møtene med giverne våre satt spor. Den udelte, rause tilliten dere viser oss har alltid motivert meg. Leger Uten Grenser er ingenting annet enn de menneskene som til enhver tid engasjerer seg i vår felles kamp og som deler de samme grunnverdiene om at alle mennesker er like mye verdt – og at alle som er syke har krav og rett på å få helsehjelp,» sier Lindis.

«Jeg er glad for at vi to har valgt å stå på den samme grunnmuren bygget på steiner av solidaritet, uavhengighet og nøytralitet, og jeg gleder meg til å møte deg! Hilsen Lindis»

Velkommen!

Hovedbiblioteket, Plan 2