Kunsten å kommunisere med en tenåring om rus

- Legg til i kalender2022-10-19 17:00:002022-10-19 18:30:00Title Høstens temakveld for tenåringsforeldre handler denne gangen om kunsten å kommunisere med en tenåring om rus. Hvilke varseltegn bør man være oppmerksom på, og hvilke sårbarhetsfaktorer går igjen? Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Litt om tilgang og tilgjengelighet, om foreldrerollen og hva som skjer når saker eventuelt meldes til politiet. Foredragsholder Kenneth Wøhni Helberg har mangeårig bakgrunn fra politiet og forebyggende arbeid, og har god kjennskap til hva som rører seg i dagens ungdomsbilde. Nå har han byttet til tavle og kritt på Breivang VGS, men han har fortsatt et brennende engasjement for ungdom.

Innledning ved Morten Haugli, sosiallærer på Grønnåsen ungdomsskole.Temakveldene er et samarbeid mellom Helsestasjon for ungdom på Tvibit, kommunepsykolog, Familiens hus, sosiallærere på ungdomstrinnet og Tromsø bibliotek og byarkiv.

Hovedbiblioteket, plan 2