Kunsten å kommunisere med en tenåring om følelser

"Hva trenger ungdommen fra deg?"

Kristian Overrein
- Legg til i kalender2023-03-22 18:00:002023-03-22 19:30:00Title "Hva trenger ungdommen fra deg?" Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Vårens temakveld for tenåringsforeldre vil handle om å oppdage og håndtere egne følelser og egen opplevelse i møte med ungdom, hvordan vanskelig samspill ofte "oppfører seg" og hva som kan styrke og ivareta forholdet mellom ungdom og foreldre. Vi går nærmere inn på måter å møte ungdommens opplevelse på (og hvorfor det er viktig), måter å håndtere sår i relasjonen på og grensesetting.

Foredrag og samtale med utgangspunkt i emosjonsfokusert teori og praksis. Kristian Overrein er psykolog og jobber i Lavterskelteamet ved Tverrfaglig ressurs i Tromsø kommune.

Temakveldene er et samarbeid mellom Helsestasjon for ungdom på Tvibit, kommunepsykolog, Familiens hus, sosiallærere på ungdomstrinnet og videregående skole, og Tromsø bibliotek og byarkiv.

Gratis og åpen for alle.

Hovedbiblioteket, plan 2