Gozuid alde

Gozuid alde med Ella Marie Hætta Isaksen og Sajje Solbakk.

- Legg til i kalender2023-01-20 17:00:002023-01-20 18:00:00Title Gozuid alde med Ella Marie Hætta Isaksen og Sajje Solbakk.Den samisktalende podkasten som tar de vanskelige samtaletemaene bort fra kjøkkenbordet og til mikrofonen - og nå inn foran publikum. Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

I to sesonger og 16 episoder har Ella Marie og Sajje med gjester samtalt, ledd og grått seg gjennom temaer som klima, sex i Sápmi, åndelighet, ekstremisme og koftepolitikk. Gozuid alde er en podkast publisert av NRK Sápmi og laget på initiativ fra Ella Marie Hætta Isaksen. Som en av få podkaster på samisk har de klart å nå et stort samisktalende publikum og klart å bringe debatt rundt temaene ut i sosiale medier blant samer i Norge. Utgangspunktet var nettopp det, få unge samer til å diskutere i det offentlige rom uten å være redd for trolling og represalier. Podkasten blir også publisert i NRK TV som visuell podkast tekstet på norsk.

Nå kommer Ella og Sajje til TIFF for å ta samtalen enda lenger ut i det offentlige rom ved å ha en live-sending fra scenen med spennende gjester og aktuelle temaer. Samtalen vil foregå på samisk, men med simultantolk til stede – i beste Gozuid alde-stil.

Opptak av podkasten vil bli sendt på NRK.

Bures boahtin!

Dato