Boklansering: Tanker om et tapt språk av Marie Konstanse Skogstad

- Legg til i kalender2022-11-11 14:00:002022-11-11 15:00:00Title disse dager kommer boka Tanker om et tapt språk / Ajatuksii menetetystä kielestä på Ruija forlag. Det er en diktsamling skrevet av Marie Konstanse Skogstad – hennes debutbok. Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Diktene er klare og rene i formen, men lodder dypt i jakten på en kvensk identitet som har gått tapt. Forfatteren leter i minner, ord, gjenstander og tradisjoner, så vel som i fornorskningsprosesser, fortielse og skam: Hva er det kvenske, hvorfor har så mye av det blitt borte, hva finnes fortsatt og hva kan gis nytt liv? Diktene er på norsk, men prøver seg også fram i det kvenske språket. Boka prydes av flotte fotografier, de fleste tatt av forfatteren selv.

Marie Konstanse Skogstad kommer fra Kvalvik i Lyngen, men bor i Tromsø.

Hovedbiblioteket, plan 2