Bokbad med Molly Øxnevad

Bli med på samtale med forfatter Molly Øxnevad om boken hennes "Feminin gange"

- Legg til i kalender2022-11-09 18:00:002022-11-09 19:00:00Title Bli med på samtale med forfatter Molly Øxnevad om boken hennes "Feminin gange" Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Molly Øxnevad debuterte i 2020 med boken «En sånn rød amerikansk scooter», som fikk svært gode anmeldelser. I år er hun aktuell med boken «Feminin gange» og her møter forfatteren bibliotekar Regine Aspmo Kjærran til samtale om boken og dens tematikk. Boken er en fortelling om en trans-mann og en cis-mann og hvordan de begge forholder seg til kjønnsroller og hverandre, og hvor tungt det kan være å normbrytende.“Tor og Liam skal kjøre fra Stavanger til Oslo i en gammel lånt varebil. De er ikke kjærester lenger, men nå skal Tor være støtte for Liam på et viktig møte han skal ha på Rikshospitalet. Liam er nemlig trans og har behov for bekreftende behandling.

Møtet på Rikshospitalet går langt ifra som Liam håper på, og det får konsekvenser for både ham og Tor.”

Hovedbiblioteket, plan 2