AVLYST: «Under bombene» Opplesning og samtale med Andrej Krasnyasjtsjykh

24. februar markeres årsdagen for Russlands brutale overfall på Ukraina.

- Legg til i kalender2023-02-23 16:00:002023-02-23 17:00:00Title 24. februar markeres årsdagen for Russlands brutale overfall på Ukraina. Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

I den anledning inviterer vi til møte med en av mange unge ukrainske forfattere som skrivert om krigen fra innsiden. Andrej Krasnjasjtsjykh er russisktalende ukrainer fra Kharkiv. Hans fortelling «Under bombene» er nylig oversatt av Pierre Kornev. Pierre er MA-student i russisk ved UiT og har også har tilknytning til Ukraina. Han vil lese fra sin norske oversettelse før vi inviterer publikum til samtale med forfatter og oversetter.

Medvirkende: Andrej Krasnjasjtsjykh, Nadja Krasnjasjtsjykh, Pierre Kornev.Innleder og ordstyrer: Yngvar Steinholt (UiT / forskningsgruppa Russian Space?)

Hovedbiblioteket, plan 2