Arctic Pride - Viktigheten med skeiv litteratur

- Legg til i kalender2022-11-08 17:00:002022-11-08 18:00:00Title Det er viktig med skeiv litteratur, men kan litteraturen brukes som aktivisme? Er det forskjell på skeive bøker og bøker med skeive karakterer? Og hvem er det som kan og burde skrive skeiv litteratur? Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Bli med på denne samtalen med forfatterne Molly Øxnevad og Cha Sandmæl, ledet av bibliotekar Regine Aspmo Kjærran.

Molly Øxnevad er forfatter og debuterte i 2020 med romanen «En sånn rød amerikansk scooter». I 2022 kom boken «Feminin gange» som er en fortelling om en trans-mann og en cis-mann og hvordan de begge forholder seg til kjønnsroller og hverandre, og hvor tungt det kan være å normbrytende.

Cha Sandmæl er en norsk tegneserieskaper og illustratør, som debuterte med fantasyserien «Dragens Øye» i 2021. I serien møter vi en skeiv og ikke-binær hovedperson, men fortellingen handler ikke om å være skeiv.

Dato

Hovedbiblioteket, plan 2