LITTERATEN: Spionkrigen. Foredrag med Bård Wormdal

- Legg til i kalender2023-05-25 17:00:002023-05-25 18:00:00Title Lyttestasjoner kamuflert som naust i havgapet, spiontokt langt inn på russisk jord, strengt bevoktede radaranlegg, fly og skip som samler informasjon i skjul. Alt dette har vært del av et hemmelig etterretningssamarbeid mellom USA og Norge som også omfatter avlytting på den russiske grensa og tapping av sivile satellitter... Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Norsk Forfattersentrum Nord-Norge inviterer til «Spionkrigen – Det hemmelige spionsamarbeidet mellom Norge og USA», et foredrag av Bård Wormdal. Foredraget tar utgangspunkt i Wormdals siste bok «Spionkrigen».

Bård Wormdal (f. 1958) er journalist i NRK Finnmark og har i over 20 år arbeidet med problemstillinger knyttet til norsk etterretningstjeneste. Han har tidligere skrevet «Satellittkrigen» (2011) og «Spionbasen» (2016). I tillegg har han drevet omfattende foredragsvirksomhet i land som USA, Russland, Frankrike og India.

Litteraten er støttet av Fritt Ord og Norsk Forfattersentrums Medlemsfond

Hovedbiblioteket, plan 2