Det palestinske flyktningespørsmålet - 75 år med Nakba, men hva nå?

- Legg til i kalender2023-05-14 12:00:002023-05-14 14:00:00Title Velkommen til foredrag om flyktningespørsmålet i Palestina - etter 75 år med Nakba. Hovedbiblioteket, undervisningsrommetTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Eirik Mathiesen holder foredrag om palestinsk historie før 1948, hva som skjedde da staten Israel ble dannet og 750 000 palestinere ble jaget på flukt, og om de palestinske flyktningenes status i dag - etter 75 år uten mulighet til å vende hjem.

Etter forelesningen serveres det kaffe og noe å bite i, og avslutter med en panelsamtale med Eirik Mathiesen, Elisabet Sausjord og Lina Midtbø om flyktningspørsmålet, leiren Rashedie i Libanon og det solidaritetsarbeidet som har blitt gjort - og fortsatt gjøres - der.

Hovedbiblioteket, undervisningsrommet