Bokbad med Stein P. Aasheim

- Legg til i kalender2022-12-13 17:00:002022-12-13 18:00:00Title Eventyrer og forfatter Stein P. Aasheim kom i høst med ny bok: "Fjellene har meg nå". Vi håper du benytter anledningen til en deilig pause i juleforeberedelsene for å få med deg et spennende møte med en av våre mest erfarne frilufsmenn, med et langt levd turliv. Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Det er vår lokale eventyrer Arne-Wilhelm Theodorsen som skal være bademester denne kvelden og ha en samtale med Stein om "Fjellene har meg nå". Arne-Wilhelm er mangeårig styreleder og medlem i Troms Turlag, hever Statens Frijazzstipend, som oversatt betyr at han er en glad pensjonist, har fortsatt et rikt turliv, driver lokalpolitikk og er for mange kjent som ivrig samfunnsdebattant.

Utgangspunktet for et bokbad er alltid ei bok, men vi håper samtalen mellom disse to herrer fører oss til nye spennende plasser med nye tanker om natur, turliv og kanskje til og med oss selv.Her er hva

Stein selv sier om den nye boka:
«Fjellene har meg nå» er en lærebok. Det er et språk der ute. Det er et språk jeg kan, og som jeg ønsker å lære bort. Jeg presenteres ofte som en eventyrer. CVen min består av høye fjell, ørkenkryssinger, lange skiturer og såkalte bragder. Men det er bare ting jeg har gjort. CVen forteller ikke noe om alt det andre. Denne boka handler om hvordan det er å leve blant fjellene. Jeg har skrevet om samlivet vårt. Denne gangen har jeg skrevet en bok fordi jeg har noe på hjertet. Jeg har noe å si om å realisere drømmer og våge seg ut i det ukjente. Og jeg har noe å si om verdier og tid og – ja, livet. Jeg har noe å lære bort. Så ubeskjeden våger jeg å være. Du kan si det sånn at jeg har kokt kraft på livet mitt og sitter igjen med et konsentrat av alle smaksstoffene. Det er blitt til «Fjellene har meg nå».

Hovedbiblioteket, plan 2