(Digitalt) Hurra for Albert Åberg!

- Legg til i kalender2022-01-25 18:00:002022-01-25 19:00:00Title Skøyergutten Albert fyller 50 år, og bøkene om ham leses fremdeles i filler. Hvorfor fengsler dette universet barn og foreldre på tvers av generasjoner og kulturer? (Digitalt) Deichman BjørvikaTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Ansvarlig: Deichman Bjørvika, Oslo.

Strømming
I henhold til gjeldende smittevernregler vil alle arrangementer for voksne i januar 2022 kun bli tilgjengeliggjort som digitale sendinger. Samtalen strømmes direkte på Facebook, og blir liggende ute i 14 dager etterpå.

Om samtalen
Hvem er denne gutten nesten uten egenskaper? Og hva med pappa’n bak avisen? Hva var det egentlig forfatter Gunilla Bergström traff med denne underfundige karakteren?

Bli med når vi leter etter Bergströms suksessformel og grunnen til at Albert aldri har mistet sin popularitet. Vårt kyndige panel gjør en grundig analyse av Albert Åberg, forholdet mellom far og sønn og forfatter Gunilla Bergströms enkle og unike strek. Klarer de å oppsummere elementene som har gjort at dette universet fortsetter å begeistre små og store lesere?

Til Deichman Bjørvika kommer Bernhard Ellefsen, kritiker i Morgenbladet som nylig har gjenlest alle Albert-bøkene, Abid Raja, tidligere kultur- og likestillingsminister og Albert Åberg-venn, og Hedvig Montgomery, psykolog og forfatter, med svensk bakgrunn. Samtaleleder er litteraturformidler og forfatter Liv Gulbrandsen. De har med seg hver sin favoritt blant Albert Åberg-bøkene!

(Digitalt) Deichman Bjørvika