Småjobbsentralen trenger oppdrag

Tromsø kommune formidler jobber og oppdrag til ungdommer i alderen 14 til 17 år.

Jente som maler på en hvit murvegg

Siste oppdatering 05. jul 2023, kl. 10:39

Publisert 23. jun 2023

Ungdommer som vil ha jobb i sommer kan kontakte Småjobbsentralen for å registrere seg.

Det gjøres ved å sende SMS til 99 16 61 33. Oppgi fullt navn, alder og adresse.

Oppdragene kan være gressklipping, hagearbeid, maling, rydding, vasking og lignende.

Småjobbsentralen har åpen i hele skoleferien.

Timesatser minstelønn:
14 år 110 kroner, 15 år: 120 kroner, 16 år: 130 kroner, 17 år: 140 kroner.

Småjobbsentralen har ikke ansvar for selve utførelsen av arbeidet eller for avlønning. Dette er et forhold mellom oppdragsgiver og den som utfører oppdraget.

Trenger du hjelp til å få noe gjort?

Har du arbeid du trenger hjelp til, så kan du ringe Småjobbsentralen på telefon 99 16 61 33. Telefonen er betjent tirsdag, onsdag og torsdag mellom klokken 14:00 og klokken 17:00.

Du kan også sende en SMS der du beskriver oppdraget du vil ha utført. Skriv også fullt navn og adresse.

Vær oppmerksom på at det ikke kan utføres oppdrag hvor arbeidets art forutsetter eller utstyret som skal brukes krever en alder på over 18 år. Videre må utstyret som skal benyttes i arbeidet fremskaffes av oppdragsgiver.

Næringsdrivende som har oppgaver som ungdommer kan utføre, kan kontakte Småjobbsentralen ved å sende SMS til 99 16 61 33. Oppgi firmanavn, kontaktperson og beskriv oppdraget.

Her kan du lese mer om Småjobbsentralen.