Nye lokale smittevernråd for Tromsø kommune - 28. oktober

Torsdag 28. oktober 2021 ble det annonsert nye råd for smittevern i Tromsø kommune

Kvinne tar bussen med munnbind på.

Siste oppdatering 15. aug 2022, kl. 14:02

Publisert 29. okt 2021

Alle voksne oppfordres til å prøve å redusere antall nærkontakter. Dette betyr å redusere det antallet personer man har kontakt med på fritiden, og heller møte de samme personene oftere. Dette er ikke en generell anbefaling om å avlyse selskaper og arrangementer, men å redusere den samlede kontaktflaten i løpet av uka.

Det oppfordres til mer bruk av hjemmekontor, der dette er mulig.

Alle oppfordres til å holde økt avstand til andre på offentlige steder, og bruke munnbind innendørs der det er vanskelig å holde avstand. Dette vil gjelde både kollektivtransport, i butikker og andre offentlige steder.

I tillegg kommer rådet som fremdeles er det viktigste: Hold deg hjemme hvis du er syk.

Les mer om: