Grete Kristoffersen og Geir Andersen ansatt i direktørstillinger

– Dette gjør oss godt rustet for å videreutvikle Tromsø kommune, sier kommunedirektør Stig Tore Johnsen.

Direktørene Grete Sterri Kristoffersen og Geir Andersen som tiltrer fra 1. januar 2021
Grete Sterri Kristoffersen og Geir Andersen

Siste oppdatering 04. nov 2021, kl. 15:49

Publisert 30. sep 2021

Grete Kristoffersen, nåværende regiondirektør i Nav Troms og Finnmark, har takket ja til stillingen som direktør for samfunn i Tromsø kommune.

Samtidig har Geir Andersen, nåværende avdelingsdirektør i Norsk polarinstitutt, takket ja til stillingen som direktør for økonomi og finans.

Blir en del av ledergruppa

Grete Kristoffersen har ledererfaring både fra offentlig og privat sektor, blant annet fra Næringsforeningen i Tromsø, Bodø kommune og Nav.

Geir Andersen har ledererfaring fra offentlig sektor, og har tidligere vært økonomisjef for Tromsø kommune.

Stillingene inngår begge i kommunedirektørens ledergruppe som består at av i alt syv personer, som utgjør kommunens administrative toppledelse.

Glad for ansettelsene

– Tromsø kommune har gjort noen toppsigneringer med Geir og Grete i to veldig viktige lederstillinger. Begge var innstilt som nummer en, og det å få dem om bord er veldig riktig og viktig for oss. Nå er kommunens ledergruppe komplett. Vi har nå permanente ledere med lang, bred og ulik erfaring og kompetanse. Dette gjør oss godt rustet for å videreutvikle Tromsø kommune på et langsiktig strategisk nivå i årene som kommer, sier Johnsen og legger til:

– I Geir har vi fått en meget kompetent siviløkonom med lang erfaring innenfor et fagfelt som vil være viktig for oss i årene som kommer. I Grete får vi en leder i en nyopprettet direktørstilling innenfor samfunnsstaben. Hun har lang og bred erfaring, og vil i betydelig grad bidra til å utvikle tromsøsamfunnet i årene som kommer.

Begge tiltrer 1. januar

Grete Kristoffersen og Geir Andersen gleder seg til å tiltre fra årsskiftet.

– Stillingen som direktør for samfunn i Tromsø kommune er en utrolig spennende utviklingsjobb, som jeg er svært glad for å takke ja til. Jeg ser fram til å få jobbe med næring, innovasjon, utvikling, kommunikasjon og innbyggerservice, på lag med 7000 dyktige kolleger i kommunen. Her får jeg tatt i bruk både kunnskap og erfaring fra mine tidligere jobber. Jeg gleder meg skikkelig til å samarbeide tett med næringslivet, kunnskapsmiljøene og alle innbyggere om nærings- og samfunnsutviklingen i Tromsø igjen, sier Kristoffersen.

– Kommunen står foran mange spennende utfordringer. Som direktør for økonomi og finans ønsker jeg å bidra til å skape handlingsrom for gode tjenester til kommunens innbyggere. Som tidligere økonomisjef i kommunen mener jeg at jeg har gode forutsetninger for å gjøre en god jobb for kommunen, sier Andersen.