Ledige stillinger i Tromsø kommune

Kort fortalt

• Alle ledige stillinger i Tromsø kommune.
  • Mer om læreplasser, sommerjobb og småjobbsentralen.
  • Hvert år utlyser Tromsø kommune hundrevis av ledige stillinger.

Oversikt over alle ledige stillinger i Tromsø kommune finner du til enhver tid i vår jobbdatabase hos Webcruiter.

Vi har mange sommerjobber. Du finner en oversikt over ledige sommerjobber i kommunen på Webcruiter. På sommeren formidler vi småjobber som passer for deg mellom 14 og 17 år. Du trenger ikke ha noen jobberfaring og oppdragene er for eksempel å lufte hunder, klippe gress eller male gjerder.

Du kan bli lærling hos oss innen disse fagene:

• barne- og ungdomsarbeiderfaget
  • helsearbeiderfaget
  • IT-driftsfaget
  • IT-utviklerfaget
  • dataelektronikerfaget
  • service- og administrasjonsfaget
  • ernæringskokkfaget
  • sveisefaget
  • feierfaget
  • byggdrifterfaget

For å bli lærling, må du ha bestått VG1 og VG2 innenfor det lærefaget du har lyst til å søke på. Alle fagene fører til at du kan ta fagprøve eller kompetanseprøve.

Slik søker du:

• Hvis du ønsker å søke gjør du det gjennom Vigo, som er fylkeskommunens system. Du kan søke i januar hvert år og dette gjør du fra skolen du går på.
  • Du kan i tillegg sende oss en personlig søknad. Vitnemål, kompetansebevis og eventuelle arbeidsattester må legges ved.
  • Søknaden sendes til Tromsø kommune, Enhet for fagopplæring, Rådhuset, Postboks 6900, 9299 Tromsø.
  • Søknadsfristen er 1. mars for lærlingplasser gjennom vigo.no. Personlig søknad kan sendes til oss hele året.

Aktuelle søkere blir innkalt til intervju. Du vurderes ut fra karakterene dine, hvor mye fravær du har og hvor stor interessen din er for faget.

Som lærling må du sette deg inn i rettigheter og plikter innenfor lovverket, tariffavtaler, kontrakter og reglementer.

Spørsmål om yrkesopplæring og lærlingplass sendes på e-post til fagopplæring eller til Rune Birkelid på e-post eller telefon 90 06 53 13.

På siden jobb i Tromsø kommune kan du lese mer om pensjon, ansattefordeler og hvordan det er å jobbe i kommunen.