Nå kommer det nye avfallsposer, og de finner du på butikken

Den 15. februar innfører Remiks nye poser til avfallet vårt. De nye posene er blanke med fargede prikker, og skal gjøre kildesorteringen i Tromsø enda enklere. De nye posene finner du på utvalgte butikker i Tromsø kommune.

Papir

Siste oppdatering 14. des 2022, kl. 9:03

Publisert 15. feb 2022

Slik blir de nye posene

Posene er nye, men selve sorteringssystemet er det samme som før:

• Matavfall skal i posen med grønne prikker
  • Plastemballasje skal i posen med lilla prikker
  • Papp, papir og kartong skal i posen med blå prikker

De nye posene for plastemballasje, samt papp, papir og kartong er perforerte. De små hullene sørger for at det blir minimalt med luft i posene når de komprimeres, og har mange fordeler. Perforerte poser gjør at avfallet tar mindre plass i dunken, samtidig som det effektiviserer transporten av avfallet. Det er enda mer miljøvennlig,

Bruk opp de gamle posene og hent nye på butikken

Samtidig som det rulles ut nye, prikkete poser er det viktig å bruke opp de gamle posene.

Vi oppfordrer alle til å bruke opp de posene de allerede har hjemme. Sorteringsanlegget vårt er gjort klart for å håndtere både de gamle og de nye posene.

Remiks Poser i Butikk - Remiks Miljøpark AS

Papir