Kort fortalt
- Alle særskilte tiltak for håndtering av korona i Norge er fjernet.
- Her finner du relevant kontaktinfo til kommunen og nasjonale tjenester.
Servicetorget
Servicetorget i Tromsø kommune er åpent mandag til fredag kl. 08:00 – 15:00.
Telefon: 77 79 00 00
Send en e-post til servicetorget.
Kommunens koronatelefon ble lagt ned 30. juni 2022.
Helsenorges informasjonstelefon
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt, kan du ringe helsenorges informasjonstelefon på 815 55 015. Der får du svar på generelle spørsmål.
Folkehelseinstituttet
Siste oppdaterte informasjon finner du på FHIs nettsider. Her finner du fakta, råd og informasjon om symptomer, inkubasjonstid, behandling, reiser, arrangement og forebyggende tiltak.
Andre henvendelser om korona eller covid-19
Har du opplysninger eller kjenner til forhold i Tromsø relatert koronasituasjonen, som du mener at vi i kommunen bør kjenne til, eller har du spørsmål omkring Tromsø kommunes håndtering, anbefalinger eller reglement, kan du sende din henvendelse til oss via e-post.
Husk å ikke sende sensitive opplysninger på e-post.
For mediene
Media retter sine henvendelser på e-post til seksjon for kommunikasjon.
For barn gjelder dette: Kan barn få koronasertifikat? – Helsenorge.no
Det er ikke lenger behov for eller krav om å registrere selvtester eller å bekrefte positiv selvtest med test tatt på kommunalt testsenter.
Utskrift av koronasertifikat til ikke-digitale innbyggere
Vaksinasjonskontoret tilbyr utskrift av koronasertifikat til ikke-digitale innbyggere.
Les mer om nasjonalt og internasjonalt vaksinasjonssertifikat.
Internasjonalt vaksinasjonssertifikat fra WHO
Vaksinasjonskontoret kan utstede det internasjonale vaksinasjonssertifikatet fra WHO, International Certificate of Vaccination or Prophylaxis (WHO).
Sertifikatet benyttes for å dokumentere vaksiner eller profylakse i tråd med IHR 2005, inkludert vaksinering mot covid-19 eller gulfeber.
Les mer om vaksinesertifikatet fra WHO på FHI sine nettsider. For å få sertifikatet må du bestille time på Tromsø vaksinasjonskontor. Det tas konsultasjonsgebyr for å få sertifikatet.
Hørselshemmede og døve kan ta kontakt med legevakt ved mistanke om smitte eller behov for akutthjelp.
Er du Telenor-kunde? Slik gjør du:
- Du skriver henvendelsen din på ordinær måte og sender meldingen til telefonnummer 149. Du trenger ikke skrive noe kodeord.
Er du kunde av andre telefonoperatører? Slik gjør du:
- Du skriver først et kodeord helt i begynnelsen av tekstmeldingen din. Kodeordet er 149. Deretter skriver du din henvendelse og sender meldingen til telefonnummer 2080.
Bestill time for koronatest via nett eller app
- Du kan bestille time til koronatest via vår digitale bestillingsløsning. Bestilling er mulig både via nettleser (for eksempel med PC eller Mac) og via app.
- På siden koronatesting kan du bestille time for koronatest. Her finner du også instruksjoner og lenke til bestillingsskjemaet.