Møter om stedsutvikling i Ullsfjord

Vi inviterer lokale innbyggere og aktører til kreative møter for å forme fremtiden til Ullsfjorden!

Møtetidspunkter:

Lakselvbukt, grendehuset, mandag 23. september kl. 17:00–19:30

Sjursnes, bo- og servicesenteret, tirsdag 24. september kl. 17:00–19:30

Bajàdusbrua i Ullsfjord
Bajàdusbrua i Ullsfjord.

Hva kan du forvente?

• Et kreativ treff med inspirasjon, kartlegging av muligheter og fokus på hva vi kan få til i vårt område.
  • Foredrag med stedsutvikler Moa Björnson, Træna/Bodø
  • Mulighet til å dele din lokalkunnskap og dine idéer
  • Aktiv deltakelse i å kartlegge styrker og svakheter og identifisere nøkkeltiltak for å lykkes med utvikling
  • Bidra direkte til utformingen av et mulig stedsutviklingsprosjekt

Politikerne i Tromsø kommune har vedtatt at det skal utredes for et mulig stedsutviklingsprosjekt i Ullsfjord.

Disse møtene er viktige for å gi innspill til hva et slikt stedsutviklingsprosjekt eventuelt skal inneholde.

I etterkant vil det bli ført en politisk sak hvor politikerne skal stilling til om hvorvidt man skal igangsette et stedsutviklingsprosjekt i Ullsfjord eller ei.

Hvorfor delta?

Din stemme er viktig! Disse workshopene er en unik sjanse til å påvirke fremtiden til Ullsfjorden. Vi ønsker å høre dine tanker om hvordan vi kan skape bærekraftige løsninger for området og fremtiden. Også du som har flyttet ut er hjertelig velkommen til å delta.

Kom og bli en del av en spennende prosess der alle ideer og behov blir hørt, og at vi sammen skaper et stedsutviklingsprosjekt som virkelig representerer Ullsfjorden!

Meld deg på her
NB. Påmeldingsfrist 17. september.

Alle som ser potensiale i Ullsfjorden er hjertelig velkommen.

PS. Spre gjerne invitasjonen til andre du mener bør delta!

Foredrag og workshop med Moa Björnson

Moa Björnson har jobbet med by- og stedsutvikling i både Sverige, Danmark og Norge. Siden 2015 har hun ledet et utviklingsarbeid på øygruppen Træna i Nord-Norge, som med sine 450 innbyggere er en av Norges minste kommuner. Utviklingsarbeidet har ført til betydelige investeringer i både kultur, næringsliv og turisme, og prosjektet har blitt belønnet med priser som Årets Innovasjonskommune og den internasjonale Place Marketing Award. Siden 2021 har Moa vært daglig leder for Træna 365, som utvikler hotell, boliger og havn på Træna. Moa er også stedsutvikler for bydelen Molobyen i Bodø, hvor et gammelt havneområde er i ferd med å bli transformert til en kulturbydel. Moa brenner for utviklingen av både små og store steder.

Kontakt utviklingslagene:

Mari-Ann Benonisen:  47 85 86 40