Åpent informasjonsmøte: Hvor går kommuneøkonomien?

Kommunedirektør Stig Tore Johnsen ønsker velkommen til åpent informasjonsmøte i forkant av årets kommunebudsjettprosess. Møtet er tirsdag 3. september kl. 16:30 – 18:30 på rådhuset.

Hvert år vedtar kommunestyret et budsjett for kommende år og de viktigste tiltakene og prioriteringene for de neste fire årene. Budsjettet og tiltakene utgjør Handlingsprogrammet for Tromsø kommune.

Kommunedirektøren skal legge fram et forslag til nytt handlingsprogram, som kommunestyret skal vedta i desember 2024.

Som en del av arbeidet med budsjett og handlingsplan, inviterer kommunedirektøren til dette åpne informasjonsmøtet tirsdag 3. september i rådhuskantinen.

Målgruppen er i hovedsak Tromsøs folkevalgte og politikere, men alle er velkomne.

Det er ingen krav om påmelding. Velkommen.

• 16:30: Velkommen, ved kommunedirektør Stig Tore Johnsen
  • 16:40: Utfordrende kommuneøkonomi og omstillingsbehov, ved Robert Isaksen, KS Nord-Norge.
    • Status og forventet utvikling i kommuneøkonomien.
    • Hvordan skape en felles forståelse for behovet for omstilling, og hvordan stå i slike prosesser over tid?
  • 17:25: Situasjonsbildet i Tromsø kommune.
  • 18:15 Spørsmål og diskusjon.

Rådhuset, kantinen