Er du gründer i Tromsø? Søk plass i nytt fellesskap

Tilbudet, som har et begrenset antall plasser, består blant annet av et sted å jobbe og tilgang til rådgivning.

Mennesker som møtes rundt et bord og diskuterer ideer og planer

Siste oppdatering 24. jun 2024, kl. 10:35

Publisert 17. jun 2024

Tromsø kommune er Norinnova-partner og har etablert en gründerhub
hos Norinnova for å bidra til at flere skal lykkes på sin gründerreise.

Tilbudet gir gründere et sted å jobbe fra når de trenger det og tilgang til
rådgivning.

En gründerhub er et arbeidsfellesskap for dem som ønsker å skape sin egen arbeidsplass, ha et sosialt miljø og lære mer om innovasjon og forretningsutvikling.

NB! Tilbudet har et begrenset antall plasser. Kandidater som har en idé eller et selskap der gründerhuben kan spille en vesentlig rolle i videre utvikling, vil bli prioritert. Opptak gjøres fortløpende.

Opptak i gründerhuben er gratis og innebærer:

• Tilgang til Norinnovas felleskap med ulike arrangement.
  • Plass i kontorfellesskap i opptil tre måneder i Sykehusveien 23.
  • Rådgivning tilpasset gründerens behov, eksempelvis innen forretningsplan, markedsføring og finansiering.

Kriterier

Gründere i Tromsø kommune kan søke om å benytte seg av gründerhuben. Dette er et lavterskeltilbud og har disse kriteriene:

• Du må være registrert med adresse i Tromsø kommune.
  • Du må ha en idé eller en bedrift du ønsker å utvikle.

Slik kommer du i gang

1. Ta kontakt med næringsutvikler i Tromsø kommune, Haakon Worum, eller salgssjef i Norinnova, Ellen Dybdahl. Fortell om din idé.
  2. Signer avtale om bruk av gründerhuben.
  3. Motta nøkkelkort og få tilgang til huben. Nøkkelkortet gir tilgang til Norinnova sine lokaler og informasjon om hvordan man booker arbeidsplass.

Kontaktinfo

Gründerhubavtalen mellom Tromsø kommune og Norinnova gjelder ut 2024, men kan forlenges.