Klar for skolestart

Alle skolene i Tromsø kommune starter mandag 22. august. Denne høsten har rundt 800 seksåringer sin første skoledag.

Skolestart 2022

Medlem i

2 years 3 months

Siste oppdatering 22. aug 2022, kl. 14:51

Publisert 15. aug 2022

Abel Fjeldheim Perez (6) og Oscar Fjeldheim Perez (6) gleder seg til å begynne i 1. klasse på Tromsdalen skole. Tvillingguttene har gått på SFO de siste ukene og er allerede blitt godt kjent med uteområdet til skolen. Abel og Oscar veksler mellom å gå og sykle til skolen, og blir fulgt av mamma eller pappa

Hva gleder du deg aller mest til med å begynne på skolen?

– Lære å lese! Jeg har også lyst og lære å plystre forteller Abel.

Tvillingbroren Oscar imponerer med engelsk:

– Vet du hva hai er på engelsk? Det er "shark"! Jeg gleder meg mest til å få nye venner og til å lære mer engelsk. Jeg kan også "bye bye". Det betyr hadet.

Begge to er helt enige i at årsaken til at man begynner på skolen er for å lære nye ting!

Har du en førsteklassing? På skolenes egne hjemmesider vil du før skolestart finne oppmøtetidspunktet.

Her finner du skoleruta

Skolevei