Stengte veier

Her finner du oversikt over hvordan trafikkforhold påvirkes av veiarbeid.

Veiarbeid

Her finner du oversikt over hvordan trafikkforhold påvirkes av veiarbeid.

Siste oppdatering 18. apr 2024, kl. 12:49

Publisert 20. sep 2021

Veiarbeid, anleggsvirksomhet og arrangementer kan føre til at kommunale veier blir stengt i perioder. Vi oppdaterer denne siden så snart det er endringer.

Flere steder må arbeidet pågå på nattetid, noe som beklageligvis kan forårsake støy for beboere i området.

I tillegg til varslingene her, kan det også være lurt å holde seg oppdatert på trafikkmeldinger fra Statens vegvesen. Der finner du info om stengte veier og trafikkendringer, som ikke er i kommunal regi.

Noen ganger vil gravearbeid også føre til midlertidige endringer på bussruter. Troms fylkestrafikk har mer informasjon på sine nettsider.

I regi av Tenk Tromsø skal Giæverbukta bussterminal bli tryggere og mer effektiv for alle.

Arbeidet startet i august 2023 og skal være ferdig før jul i 2024. Terminalen er i bruk og bussene skal gå tilnærmet som normalt gjennom hele anleggsperioden, men arbeidene vil påvirke ferdselsårene ved og omkring Giæverbukta.

Natt til tirsdag 10.oktober 2023 legges gang- og sykkelstiene om, noe som blant annet medfører at gang- og sykkelstiene inn fra Erling Kjeldsens veg og undergangen ved rundkjøringen er stengt.

Se kart og mer informasjon her: Viktig info til deg som ferdes i Giæverbukta – Vegvesen.no

Stengt i deler av Grønnegata på grunn av vannlekkasje

Onsdag 17. april stenger vi deler av Grønnegata, i veistrekket mellom Rådhusgata og Bispegata.

Dette gjør vi for å reparere en lekkasje i en vannledning som ligger i veien.

Veien ble stengt allerede onsdag formiddag for å grave opp og komme seg i posisjon til å reparere lekkasjen.

Selve arbeidet med å tette vannledningen vil foregå fra klokka 18:00. Arbeidet er ventet å være klokka 23:45.

Mortensnes: Stengt gang- og sykkelfelt

Vi skifter ut gamle vann- og avløpsledninger på Mortensnes. Graveprosjektet startet i februar 2022 og skal ferdigstilles våren 2024.

Les mer om Mortensnes-prosjektet her.

Tidlig i januar 2024 skal vi grave i gang- og sykkelveien langs Erling Kjeldsens veg (tverrforbindelsen).

Vi planlegger å være ferdige med arbeidet i slutten av februar.

En del av Myrengvegen stenges for harde trafikanter fra og med mandag 31. januar like sør for Coop Marked Myreng. Veistykket er etter planen stengt i til sammen fem dager.

Dette medfører at alle kjørende til Prestvannvegen og veiene nord for det stengte partiet må kjøre Conrad Holmboes veg. Omkjøring skiltes.

(Se kartutsnittet nedenfor)

Fotgjengere og syklende kan passere.

Stengingen gjør at det ikke er busstilbud i dette området mens arbeidet pågår. Se Troms Fylkestrafikk for informasjon.

Stengingen skyldes reparasjon av en vannlekkasje.