Asbjørn Bartnes - ny kommunikasjonssjef i Tromsø kommune

Asbjørn Bartnes (47) er ansatt som ny seksjonsleder for kommunikasjon i Tromsø kommune. – Tromsø kommune har satt seg mål som virkelig inspirerer, sier Bartnes, som tiltrer i august.

Asbjørn Bartnes sammen med Grete Kristoffersen

Siste oppdatering 08. apr 2022, kl. 17:16

Publisert 08. apr 2022

Bartnes kommer fra stillingen som leder for kommunikasjonsstaben i Troms politidistrikt, og er for mange kjent som tidligere kommunikasjonsdirektør ved UiT – Norges arktiske universitet fra 2008 til 2017.

Han har blant annet erfaring fra administrasjonsledelse og har undervist på både videregående- og universitetsnivå. Bartnes har utdanning i språkvitenskap og innen ledelse og kommunikasjon.

I Tromsø kommune får Bartnes i oppgave å utvikle og gjennomføre kommunens eksterne og interne kommunikasjonsstrategier, og lede den kommunikasjons- og mediefaglige rådgivningen for kolleger og ledelse. Lederjobben er sentral og viktig for å videreutvikle kommunens dialog med innbyggere og samarbeidspartnere.

Inspirerende mål

– Kommunen har satt seg noen mål som virkelig inspirerer. Vi skal være sosialt, klima- og miljømessig og økonomisk bærekraftig. God kommunikasjon og samhandling er avgjørende for å nå disse målene, sier Bartnes og legger til:

– Jeg er glad for å få bidra sammen med dedikerte medarbeidere, dyktige fagfolk og engasjerte innbyggere.

Ønsker velkommen

I dag har Asbjørn Bartnes besøkt rådhuset og fått hilse på nye kolleger og medarbeidere som han skal lede.

Direktør for samfunn i Tromsø kommune, Grete Kristoffersen, er svært fornøyd med å få han med på laget.

– Asbjørn har solid kompetanse og relevant erfaring fra store organisasjoner, i tillegg til å være en engasjert og dyktig leder. Jeg er sikker på at Asbjørn vil bidra positivt i vår spennende og fremoverlente organisasjon, sier Kristoffersen.

Asbjørn Bartnes tiltrer seksjonslederstillingen i løpet av august.