Lansering av Omni-modellen

Hva kan vi gjøre for å hindre utenforskap?
Omni-modellen er en veileder til forståelse og kunnskap i arbeidet med å gi barn og unge et trygt og godt oppvekstmiljø.
Modellen er et samarbeid mellom Tromsø kommune, Troms og Finnmark fylkeskommune og Elev-, lærling og mobbeombudene i Troms og Finnmark.

Lansering av Omni-modellen

Hva kan vi gjøre for å hindre utenforskap?

Siste oppdatering 25. jan 2023, kl. 15:08

Publisert 23. mar 2022

Tromsø kommune har vedtatt at Omni-modellen skal implementeres i alle barnehager og skoler i kommunen. Den skal benyttes som et felles tankegods og en felles modell i arbeidet for et trygt og godt læringsmiljø.

Modellen skal bidra til å ruste voksne i ulike roller til å gjøre denne jobben på en best mulig måte og som en del av sin daglige praksis. Skal vi lykkes i arbeidet, må det være en del av alt vi gjør, alltid! Implementeringsperioden er august 2021 til juni 2024, og gjennomføres som kompetanseheving og arbeid gjennom syv steg. Si ifra hvis du opplever at ditt barn eller ungdom ikke har det trygt og godt!

Les mer her: https://omnimodellen.no/