Veileder til koronaforskriften

Har du spørsmål rundt de nye koronareglene? Les vår veileder, som forklarer hva smitteverntiltakene betyr i praksis.

Personer som er på kino.

Siste oppdatering 16. aug 2022, kl. 8:50

Publisert 12. nov 2021

Onsdag 10. november ble den nye koronaforskriften innført i Tromsø.

NB. Veilederen er oppdatert 1. desember 2021 jfr. ny og endret forskrift, vedtatt i formannskapet 30. november.

Tromsø kommune har nå publisert en veileder, som forklarer hva de ulike kravene og -anbefalingene innebærer for innbyggere, arbeidsgivere, serveringssteder, arrangører, skoler og andre berørte grupper.

– Det har kommet mange spørsmål etter at forskriften ble vedtatt, og vi har forståelse for at mange lurer på hva de nye smittevernreglene betyr i praksis. Vi håper at denne veilederen vil hjelpe folk med å orientere seg i de nye kravene og -anbefalingene, sier smittevernoverlege Trond Brattland.

Hvis du har spørsmål som veilederen ikke besvarer, kan du ta kontakt på kommunens covid-19-e-post.