Menn søkes!

Bli helsefagarbeider gjennom et skreddersydd utdanningsløp.

Siste oppdatering 25. jan 2023, kl. 16:07

Publisert 03. des 2021

Tromsø kommune er med i et nasjonalt rekrutteringsprogram kalt «Menn i helse» hvor arbeidssøkende menn mellom 25 – 55 år tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp fram mot fagbrev som helsefagarbeider. Det trengs flere menn i helse og omsorgstjenestene, og kanskje er nettopp du den vi søker?

Rekrutteringsprogrammet starter nå opp med et nytt kull, og søker etter flere menn som tar utfordringen. Hele utdanningen tar opptil tre år, og foregår både på skole og ute i praksis. Økonomien for deltaker avklares før oppstart i samråd med Nav, og man veksler mellom å motta ytelser fra Nav og lønn fra kommunen. Til nå har 550 menn gjennomført utdanningen mot fagbrev nasjonalt, og målet er at nye 500 menn fordelt på 125 kommuner skal påbegynne helsearbeiderutdanning.

For de som melder sin interesse, vil det bli gjennomført intervju. Etter intervju vil egnede og motiverte kandidater tilbys en 20 ukers veiledet praksisperiode som helserekrutt i kommunal helse- og omsorgstjeneste. Deretter er det sommerjobb og videre utdanningsløp fram mot fagbrev som helsefagarbeider.

Søknadsfrist: 15. desember 2021.

Meld deg på til intervju her.

Har du spørsmål om Menn i helse?

Kontakt fylkeskoordinator Renate Salangli på telefon 90 54 55 64 eller e-post renate@mennihelse.no

Du kan også ta kontakt med din veileder i Nav for hjelp til påmelding.

PS. Kjenner du noen som fortjener muligheten? Tips han om Menn i helse!

Les mer på mennihelse.no