Turvei åpnet 9. september

Tromsø kommune er blitt enig med Tromsø jeger- og fiskeforening (TJFF) at siste dag for skyting på lerduebanen i Tromsdalen er 8. september.

Oversikt-Tromsdalen

Medlem i

2 years 9 months

Siste oppdatering 04. nov 2021, kl. 15:49

Publisert 31. aug 2021

Dette betyr at bommene som i dag sperrer av turveier på nordøstsiden av dalen, vil åpnes fra 9. september og området kan benyttes til fri ferdsel. Inn til da vil bommer stenge adkomsten.

Skytingen i Tromsdalen er en lovlig aktivitet, som er pliktig til å følge en godkjent skytebaneinstruks. Denne instruksen er godkjent av politiet. I samarbeid med TJFF har Tromsø kommune søkt politiet om dispensasjon fra instruksen, for å legge til rette for at nordøstre turvei kan brukes når skyting ikke pågår. Denne søknaden er avslått. Dette begrunnes med forutsigbarhet og trygghet for alle som bruker området.

Av sikkerhetshensyn ber Tromsø kommune alle som bruker området om å respektere dette og innrette seg deretter.