Hva skal plassene hete? Send forslag innen 8. oktober

Vi ber om navneforslag på to torgplasser ved havneterminalen på Prostneset. Plassene skal få hvert sitt offisielle navn.

Kart over to torgplasser på havneterminalen ved Prostneset i Tromsø, som Tromsø kommune ber om navneforslag til.

Siste oppdatering 04. nov 2021, kl. 15:49

Publisert 16. sep 2021

Plassene, også omtalt som byrom, har i dag de midlertidige navnene Torg 1, som er den nordvestligste torgplassen, og Torg 2, som er den sørøstligste torgplassen.

(Se bilde med større utsnitt nederst i artikkelen)

Vi ønsker nå forslag fra deg.

Husk at:

• Navnet bør passe på stedet og til området
  • Navnet bør ikke virke støtende eller komisk
  • Navnet bør være lett å skrive og uttale
  • En bør unngå å bruke navn på nålevende personer

Gode begrunnede navneforslag sendes inn innen 8. oktober til postmottak@tromso.kommune.no eller som brevpost til:

Tromsø kommune
9399 TROMSØ

Det er Tromsø Havn som står bak navneprosessen, som reguleres av lov om stedsnavn.