Få gavebøker fra helsestasjonen og biblioteket helt gratis! Bøkene er en del av Les for meg-prosjektet, slik at du kan lese på samisk for og med dine barn helt fra de er små.

Illustrasjon

Siste oppdatering 05. jan 2024, kl. 14:42

Publisert 16. des 2023

Lesekampanjen er rettet mot samiske småbarnsfamilier, for å forsterke språk og språkutvikling. Prosjektet bygger på samarbeid mellom helsestasjoner og biblioteker i kommunene, og har sitt utspring i at Sametinget ønsker å støtte samtalen om lesing, språkutvikling og språkvalg for samiske småbarnsfamilier.

Vil du vite mer? Hør med helsestasjonen og biblioteket i din kommune om prosjektet Les for meg.

Kontaktperson for biblioteket: Synnøve Baustad

Kontaktperson for helsestasjonen: Heidi Thomassen

Les mer om prosjektet på Sametingets nettsider