Lansering av boken Babyblues: En selvhjelpsbok til nybakte foreldre

1 year 7 months

Siste oppdatering 07. feb 2023, kl. 14:12

Publisert 07. feb 2023
- Legg til i kalender2023-02-15 17:00:002023-02-15 18:00:00Title Journalist i Nordlys, Marte Hotvedt, i samtale med forfatter og professor i klinisk psykologi Catharina E. A. Wang, UiT og barne og ungdomsarbeider og forfatter Lene Haugsdal som selv har erfart barseldepresjon. Hovedbiblioteket, plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Samtalen tar utgangspunkt i boken Babyblues, en selvhjelpsbok til nybakte foreldre.

Overgangen til å bli mamma og pappa kan være emosjonelt strevsomt, og så mange som 10-20% kvinner og 5-10% menn føler seg engstelige og deprimerte i barselperioden. Likevel forbindes denne tiden med å være i en «lyserød sky», og mange føler seg ensomme og skamfulle når den lyserøde skyen blir mørkeblå. Lene har selv opplevd å bli deprimert som nybakt mamma, og Catharina har skrevet en selvhjelpsbok om temaet.

Arrangementet er åpent for alle.

Dato

Hovedbiblioteket, plan 2