Forfattertreff: Mímir Kristjánsson om Jon Michelet: En folkets helt

- Legg til i kalender2021-12-11 12:00:002021-12-11 13:00:00Title Hovedbiblioteket, Plan 2Tromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Obs! Begrenset antall plasser grunnet nye smitteverntiltak. Førstemann til mølla.

Mímir Kristjánsson om Jon Michelet.

Samtalen ledes av politisk redaktør i Nordlys, Skjalg Fjellheim.

Om boka:

I En folkets helt får vi historien om Jon Michelet. Med innsikt og fortellerglede får vi historien om Michelets år som kontroversiell journalist og medlem av AKP (m-l). Han sto på barrikadene for revolusjon og kommunisme, og ble overvåka av de hemmelige tjenestene. Boka har et utall ramsalte historier om eventyr i ødemarken og livet som A-kjendis i Norge. Her er boksuksesser, familieidyll og berømmelse - men også samlivsbrudd, fylleslagsmål og skrivetørke.

Om Mímir Kristjánsson:
Mímir Kristjánsson er samfunnsdebattant, forfatter og politiker. Han har vært nyhetssjef i Klassekampen, og har i tillegg til Jon Michelet. En Folkets helt (2021) gitt ut bøkene Mamma er trygda (2019), De superrike (2011), Frihet, likhet, Island (2015) og Hva ville Gerhardsen gjort? (2018).

Hovedbiblioteket, Plan 2