Digitalt: Tegnesnakk med Nora Dåsnes - Pride edition!

- Legg til i kalender2021-06-15 09:00:002021-06-15 09:20:00Title Hvordan blir egentlig tegningene i en bok laget? Det kan du få se i vår programserie Tegnesnakk, der ulike illustratører tar oss med på arbeidsrommet og viser oss hvordan de lager bildene vi kjenner fra bøker og tegneserier. LitteraturhusetTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Nora Dåsnes debuterte med et brak som forfatter og illustratør med den kritikerroste grafiske romanen Ti kniver i hjertet våren 2020. I boka treffer vi 7. klassingen Tuva som står i spagat mellom å være barn og ungdom, forelsker seg i Mariam og strever med eksistensielle spørsmål som: kan man være forelsket i en jente og samtidig like Marcus og Martinus? Boka fikk både Pondusprisen og Kulturdepartementets pris for beste tegneserie, og i anledning PRIDE har vi har fått Dåsnes til å vise oss hvordan hun tegner til denne herlige skeive boka.

Passer for alle som liker tegninger! (Gjengitt fra Litteraturhuset)

Litteraturhuset